Jak wykonać pomiary hałasu w pracy?

praca

Pracodawca powinien zwrócić szczególną uwagę na pomiary hałasu, gdyż zaniedbanie w tym temacie wpływa na życie i zdrowie pracowników. Poza tym właściciel firmy naraża się na konsekwencje prawne. Warto zdawać sobie sprawę, że tego typu pomiary powinny być przeprowadzane co około 2 lata.

Kto zajmuje się pomiarami hałasu?

Wykonywaniem samych pomiarów zajmuje się specjalnie akredytowane laboratorium i wszystko musi odbywać się zgodzie z góry ustalonymi zasadami. Do pomiarów wykorzystywane są konkretne urządzenia. Mowa tutaj o dozymetrze hałasu, który wskazuje stopień hałasu w danym miejscu. Cały proces sprawia, że wszystko staje skuteczniejsze i nie ryzyko pomyłki całkowicie zminimalizowane.

Etapy pomiarów

Jeśli chodzi o same etapy pomiaru to jednym z początkowych jest rozmowa z pracodawcą oraz z pracownikami. Następnie dochodzi do obserwacji. Dalej już stosowany jest po prostu sam pomiar, który wskazuje stopień hałasu. Ważne jest jednak to, żeby musi on być przeprowadzony w kilku znaczących punktach kontrolnych. Wtedy też dochodzi do tak zwanego rozpoznania kierunku hałasu. Inne czynności dostosowuje się już typowo w zależności od miejsca, gdzie pomiar ma być zastosowany. Przykładowo inaczej będzie on wyglądać w zakładzie przemysłowym, biurze, czy przy pracy w pobliżu ruchu ulicznego.

Więcej na temat pomiaru hałasu w miejscu pracy znajdziecie na stronie Laboratorium Badań Środowiskowych Kraków.

Ten wpis został opublikowany w kategorii pomiary. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz